کارگزاری 52045 بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

با ماهیانه 50 هزار تومان مانند کارکنان دولتی بازنشسته شوید و حقوق بگیرید./ ارومیه- روبروی مصلی انتهای خیابان محراب / شماره تماس 32371090-044

کارگزاری 52045 بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

با ماهیانه 50 هزار تومان مانند کارکنان دولتی بازنشسته شوید و حقوق بگیرید./ ارومیه- روبروی مصلی انتهای خیابان محراب / شماره تماس 32371090-044

با ماهیانه 50 هزار تومان مانند کارکنان دولتی بازنشسته شوید و حقوق بگیرید.
کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارومیه واقع در ارومیه، روبروی مصلی انتهای خیابان محراب آماده فروش خدمات بیمه ای به افراد واجد شرایط (بالای 18 و زیر 50 سال سن) با کمترین هزینه می باشد.
#بیمه_روستایی

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی پیشنهاد کرد دولت با تخصیص 1660 میلیارد تومان، همه خانوارهای روستایی و عشایری کشور را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی، در این گزارش که به منظور مقابله با آثار اجتماعی تحریم‌ها به رشته تحریر درآمده است، فرازی به بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان اختصاص یافته که حاوی نکات مهم و جالب توجهی است. برای مثال در مورد وضعیت اقتصادی این قشر با اشاره به آسیب‌پذیری بیشتر روستائیان نسبت به شهرنشینان از تکانه‌های اقتصادی و به ویژه تحریم آمده است: «درآمده روستائیان 55 درصد ساکنین شهرهاست و برخی استان‌ها یک سوم میانگین ملی درآمد دارند. بدین لحاظ پوشش بیمه‌های اجتماعی برای این قشر از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.»

نویسندگان گزارش در ادامه به آمار خانوارهای روستایی و عشایر اشاره کرده و آورده اند: «حدود سه میلیون و 370 هزار خانوار روستایی و عشایری در سطح کشور از هرگونه بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی محروم اند.»

کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود به محاسبه رقم مورد نیاز برای پوشش همگانی روستائیان و عشایر پرداخته و چنین نتیجه گرفته‌اند: «اگر حق بیمه سهم دولت برای این تعداد خانوار به میزان 480 هزار تومان تامین شود، امکان پوشش برای کل این افراد فراهم خواهد شد.»

بر این اساس در گزارش مزبور رقم مورد نیاز برای انجام این کار مهم 1 هزار و 660 میلیارد تومان برآورد شده است. طبق آن چه در اتاق فکر مجلس شورای اسلامی طراحی شده است، تخصیص 1660 میلیارد تومان در سال‌جاری برای گسترش نفوذ بیمه اجتماعی «بازده بسیار بالایی در ایمنی اجتماعی خواهد داشت.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد بحث بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به عنوان یکی از گلوگاه‌های گسترش خدمات رفاهی در کشور، مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی کشور قرار گرفته که می‌تواند زمینه‌ساز کل‌گیری یک گفتمان ملی برای پوشش کامل طبقه مولد کشور باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی